Členové školního poradenského pracoviště:
– speciální pedagog: Mgr. Veronika Daňková
– výchovný poradce a školní metodik prevence: Mgr. Veronika Daňková
– školní psycholog: Mgr. Gréta Pelzová
– člen ŠPP: Mgr. Jitka Šidláková
– zástupce vedení: Mgr Kateřina Konečná
Cíle školního poradenského zařízení:
- zkvalitnit sociální klima školy
- posílit průběžnou a dlouhodobou péči o děti s neprospěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování
- koordinovat práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky
- umožnit neodkladné řešení problémů spojených se školní docházkou
- sledovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvořit metodické zázemí pro jejich vytváření
- spolupracovat s třídními učiteli a dalšími pedagogickými pracovníky
- připravit podmínky a rozšířit možnosti integrace žáků se zdravotním postižením
- koordinovat služby s ostatními poradenskými zařízeními
speciální pedagog:
*koordinuje speciálně-pedagogické poradenství ve škole
*připravuje a ovlivňuje podmínky pro integraci dětí se zdravotním postižením ve spolupráci s dalšími odborníky, dlouhodobě sleduje a pravidelně vyhodnocuje proces individuální integrace
*pomáhá třídním učitelům vytvářet a koordinovat vznik individuálních vzdělávacích programů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
*realizuje speciálně pedagogické vzdělávací činnosti a poskytuje reedukační péči žákům se speciálními vzdělávacími potřebami
*pomáhá detekovat žáky nadané a mimořádně nadané, metodicky vede jednotlivé učitele při práci s těmito žáky
*poskytuje pedagogickým pracovníkům školy metodickou pomoc a odborné informace z oblasti speciální pedagogiky, pomáhá při jejich aplikaci
*koordinuje spolupráci se speciálně pedagogickým centrem a dalšími specializovanými pracovišti
*poskytuje poradenskou a konzultační pomoc rodičům žáků nebo jejich zákonným zástupcům
*dodržuje etický kodex poradenského pracovníka
Výchovný poradce, Školní metodik prevence:
* spolupracuje se školním speciálním pedagogem a dalšími pedagogickými pracovníky
* spolupracuje s pedagogicko-psychologickou poradnou, SPC a SVP
* provádí vyhledávání žáků, kteří potřebují pomoc a jejichž výchova, vzdělávání nebo psychický a sociální vývoj vyžadují speciální péči
* předkládá návrhy na postup a řešení problémů žáků, o své činnosti si vede písemné záznamy
* metodicky pomáhá třídním učitelům při řešení aktuálních problémů třídních kolektivů
* pomáhá vytvářet a realizovat program prevence zneužívání návykových látek a negativních jevů ve škole (MPP)
* poskytuje odborné vedení a metodickou pomoc pedagogickým pracovníkům školy při realizaci preventivního programu školy a při provádění jednotlivých preventivních aktivit
* koordinuje poskytování vzdělávacích akcí pro pedagogy na dané škole
* zajišťuje informovanost žáků, rodičů nebo jejich zákonných zástupců o činnosti institucí, které poskytují pomoc dětem, které mají problémy se závislostmi nebo jinými negativními jevy v jejich sociálním vývoji
* spolupracuje s rodiči nebo zákonnými zástupci dítěte, ve spolupráci s dalšími odborníky poskytuje konzultační a poradenskou pomoc rodičům
* spolupracuje s institucemi, které zajišťují odbornou pomoc v problematice prevence a zneužívání návykových látek
* spolupracuje se středisky výchovné péče, s krizovými centry a dalšími institucemi, které poskytují primární, sekundární i terciální péči ve státních i nestátních zařízeních
* je ochráncem práv dítěte v prostředí školy
ŠKOLNÍ PSYCHOLOG
* Vykonává činnosti zaměřené na odbornou podporu žáků se speciálními vzdělávacími
potřebami a všech ostatních žáků, kteří potřebují psychologickou podporu a péči
založenou na krátkodobých či dlouhodobých podpůrných opatřeních. O svých
činnostech vede písemnou dokumentaci v souladu s předpisy v oblasti ochrany
osobních údajů.
* V rámci metodické pomoci pedagogům se podílí na vytváření podmínek k maximálnímu
využití potenciálu dítěte a pro snížení školní neúspěšnosti. Za tímto účelem realizuje
konzultace a metodická setkání s pedagogy, může být též přítomen ve vyučovacích
hodinách.
* Součástí práce školního psychologa je i individuální podpora konkrétním žákům,
v takovém případě se služba realizuje vždy s písemným informovaným souhlasem
zákonného zástupce.